miercuri, 14 august 2013

De ce "totul despre mistreți"...

M-am gândit să creez acest blog în momentul în care am citit pe net foarte multe comentarii și articole referitoare la acest animal care sunt departe de adevăr, ele fiind probabil scrise de persoane care nu au văzut în viața lor un porc sălbatic pentru că a-l numi "mistreț" este greșit! 
În țara noastră nu a existat niciodată "mistrețul genetic" și nici nu ar fi interesant să-l găsim pentru că mistrețul genetic este un animal de talie medie, ajungând la greutăți maxime de 130 de kg. La ora actuală, mistrețul genetic poate fi întâlnit doar în câteva locuri din Europa, cum ar fi Coli Berici Italia, insula Sardinia, sudul Italiei, anumite zone din Spania și Grecia. 
Porcul sălbatic (mistrețul) care se găsește azi în România și în restul Europei a venit cu sute de ani în urmă din marile păduri ale Rusiei sub formă de metis. Ca o paranteză, povestea originii sale seamăna cu cea a fazanului. Fazanul este o pasăre africană care a fost întâlnită pentru prima dată în Spania de unde s-a răspândit apoi în toată Europa. 
Locuind pe malul Prutului, am avut ocazia să văd foarte mulți mistreți deoarece dincolo de acest râu se află marea rezervație a Republicii Moldova care se numește Pădurea Domnească. În această rezervație porcii sălbatici au avut de-a lungul timpului toate condițiile pentru a se înmulți, astfel încât îi întâlnim azi într-un număr foarte mare și pe fondurile de vânătoare din zona unde locuiesc. Sunt un vânător cu o experiență de 23 de ani și merg anual la partidele de vânătoare organizate la mistreț. Am avut ocazia să văd exemplare diverse din această specie de vânat la care poate varia culoarea, forma, talia, structura picioarelor, a urechilor și a râtului, ceea ce confirmă că este un metis de mistreț.
Eu sunt un crescător de mistreți. În urmă cu doi ani am cumpărat primele exemplare pentru a-mi face o crescătorie de mistreți. Achiziționarea lor a fost foarte dificilă deoarece în țară, în cele câteva crescătorii existente, nu aveau așa-zisul metis de mistreț care se află în pădurile noastre. Cumpărând din mai multe locuri și încrucișând aceste animale, am reușit să obțin exemplare asemănătoare cu cele din pădurile noastre.
Vă pot arăta câțiva metiși din această specie. Aștept comentariile dumneavoastră!






5 comentarii:

  1. multumesc mult dl. Ciprian pentru informatiile divulgate,sunt de mare ajutor pentru toti crescatorii principianti de mistreti si nu numai.
    Va urez succes in continuare si mai astept postari pe blogul dumneavoastra.
    Cu respect si stima Cristian - Alba

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumesc, dl Cristian! Dacă vă pot fi de ajutor mă puteți contacta oricând. Pe lângă mistreți, anul acesta am devenit și un crescător de cerbi carpatini. Pentru început voi posta un filmuleț și pe viitor voi reveni cu mai multe detalii și despre cerbul carpatin. Vă salut! Sărbători fericite și un an nou mai bun!

      Ștergere
  2. Salut,
    Am citit postarile dumneavoastra si sunt foarte interesante.
    As dori sa iau legatura cu dumneavoastra in legatura unei colaborari.
    Caut pe cineva de la care pot cumpara un numar mai mare de porci mistreti maturi si poate chiar purcelusi mici.
    Va las numarul meu de telefon iar daca sunteti interesat ma puteti contacta.
    Cu respect,
    Daniel
    Tel.: 0765511790

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitări !
    As dori mai informații .
    Cu stima!
    0745307811

    RăspundețiȘtergere
  4. Super activitate,doresc s-a ma apuc si eu,felicitari sunt din Medgidia jud.Constanta si sunt si eu vanator din 1990 ,poate te vizitez la vara...

    RăspundețiȘtergere